این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/02/02 - 08:07
  • تعداد بازدید: 5619
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مهناز فتاحی نویسنده و منتقد ادبی

نوشتن در باب دفاع مقدس، یاد و خاطره‌ی سلحشوران را زنده نگه می‌دارد

مهناز فتاحی نویسنده و منتقد ادبی گفت: جنگ بخشی از تاریخ سرزمین ماست و نوشتن در باب این موضوع، باعث زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی سلحشوران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، فتاحی در دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز که به‌صورت مجازی برگزار شد با اشاره به این‌که لازم است در قدم‌های اول داستان‌نویسی تفاوت‌های میان گونه‌های خاطره و داستان را بدانیم افزود: وجه تمایز میان خاطره و داستان شیوه‌ی روایت و استفاده از عناصر کلیدی داستانی است.

او اضافه کرد: هنگام نوشتن یک داستان ضروری است که سرعت و روند روایت را کنترل کرده و از پرداخت به عناصر و جزئیات داستانی غافل نشویم.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و گفت: زبان داستان باید صمیمی و قابل درک باشد و مخاطب بتواند به‌راحتی با آن ارتباط بگیرد.

وی تأکید کرد: در متن داستان باید جملات همخوانی داشته باشند و سادگی، روان بودن و صمیمیت خویش را از دست ندهند.

نویسنده‌ی کتاب "فرنگیس "، در ادامه، پرداختن به زمان، مکان و شخصیت‌پردازی مناسب در داستان را ضروری دانست، و توضیح داد: یک نویسنده زمانی از عهده‌ی شخصیت‌پردازی برمی‌آید که خواننده بتواند با چشم درونی و تصورات ذهنی، شخصیت را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در ادامه استفاده از نمادها برای انتقال پیامِ داستان را دارای اهمیت خواند، و از عدم تعادل، گره‌افکنی، کشمکش و گره‌گشایی، به‌عنوان عناصر الزامی داستان یاد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که همیشه با کتاب دوست باشد و افزود: تجربه ثابت کرده است که مطالعه‌ی و کنکاش در تجربه‌ی بزرگان از طریق خواندن می‌تواند راهگشای ارزشمندی در زندگی انسان باشد.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست، روژان رستمی و سوفیا رضایی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی که به سرپرستی فاطمه رشیدی مربی ادبی کانون استان خوزستان است با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت